2017. jún 01.

Szakadj ki a mókuskerékből :)

írta: A siker döntés kérdése
Szakadj ki a mókuskerékből :)

Az én idő fontos! Hogy miért? Arról szól ez a cikk.

SZAKÍTS IDŐT CSAK MAGADRA! 

Ahhoz, hogy kiegyensúlyozott, türelmes, energikus légy és sikeres lehess, kell egy bizonyos fokú "önzőség", ami csak most tűnhet önzőségnek, mert igazából nem az, sokkal inkább egy alapvető emberi vágy esetleg ösztön, amit az évek során az emberek ebben a rohanó világban akár tudatosan elnyomnak, akár pedig azt gondolják kiváltható egy valaki mással együtt végzett közös tevékenységgel. Ha az én idődet másokra „pazarolod” akkor nem fogsz tudni kellőképpen kikapcsolni, nem leszel kipihentebb sem pedig energikusabb. Velem régebben gyakran megesett, hogy nem állt módomban egyedül lenni (legalábbis ezt hittem) és fel sem tűnt pontosan, hogy szükségem lenne rá, csupán azt éreztem, fáradt vagyok és valami, nem tudtam meghatározni, hogy mi hiányzik. Megfordult a fejemben, hogy igen a barátok. Ők hiányoznak ez fix, hiszen mindennapom épp úgy telt, mint a másik. Egyre inkább merült az aksim és nem tudtam hol a töltő.J

Elkezdtem találkozókat szervezni barátnőimmel ezek időlegesen pótolták az űrt, de végül azon kaptam magamat, hogy már nem is csak a saját kis ügyes bajos dolgaim aggasztanak, hanem az övéiket is kezdtem cipelni. Még több terhet kaptam. És bár most is azt mondom, szükség van az ilyen barátokkal töltött időre is de az az én időt nem tudja helyettesíteni. Erre egy fárasztó munkanap u8tán jöttem re mikor élni se volt kedvem és úgy döntöttem inkább sétálok egy nagyot hazáig. Mire haza értem láss csodát jobban éreztem magam. Ezután rendszeresíteni kezdtem az ilyen alkalmakat. Kezdetben nehéz volt beépíteni a napi rutinomba, de nincs lehetetlen, hidd elJ Amint ráérzel az én idő pozitív hatásaira te is fogsz alkalmat találni az életedben.  

leave-1522000_960_720.jpg

Ha egy barátodra mindig tudsz időt szakítani, akkor talán magadra is kellene nem igaz?

Kell, hogy elegendő időt fordíts magadra, olyan időről beszélek, amikor csakis azt csinálod, amit te szeretnél, bármit, ami jól esik, feltölt és fejleszt téged. Ez lehet semmit tevés egy nagy séta biciklizés egy jó könyv egy meleg fürdő, bármilyen sport tevékenység esetleg tánc, tanulás stb. A lényeg, hogy ez az idő csak rólad szóljon. Ne járjon más a fejedben se munka se család se barátok ez csak rólad szóljon. Ilyenkor ne aggódj a gondokon. Álmodozz, ábrándozz, csak befelé figyelj. Csak a saját gondolataiddal törődj ilyenkor. Pihenj aktívan v passzívan, ahogy neked a legjobb a lényeg h egyedül.
Talán ez most ijesztően is hangozhat a számodra, mivel ebben a rohanó világban szinte sosem vagyunk egyedül így aztán először nem tudunk mihez kezdeni a helyzettel, elveszettnek érezzük magunkat és olyan érzésünk lehet, mintha nem a saját életünket élnénk. Minden emberben meg van, az igény az egyedüllétre az önmegvalósításra és ehhez kell, hogy elég időt szakítson magára. A kamaszok is gyakran közlik szüleikkel "hagyj, egyedül akarok lenni!" Nincs ebben semmi különös. Egyedüllétre bizony szükség van gyermek és felnőtt korban is!
Ez azért nagyon fontos, mert ilyenkor tudod kiüríteni a sok kósza gondolatot a fejedből, oldod a felhalmozódott stresszt, kiszabadulsz a szürke hétköznapokból. Türelmesebb, higgadtabb, lendületesebb leszel, kiegyensúlyozottabbá válsz ez pedig elengedhetetlen a sikeres élet megvalósításához.
Ezért nagyon fontos, hogy naponta minimum fél-egy órát szánj kizárólag csak magadra. Ezt az időt tervezd be a napodba és kapcsold ki a telefonod, szólj a családodnál is, hogy ne zavarjanak esetleg menj el otthonról és élvezd, a saját társaságodat. Ismerkedj meg magaddal újra. Jön a nyár, jó alkalom lehet, hogy kimenj egy pléddel a tópartra, vagy a strandra, akár egy jó könyvvel vagy épp csak úgy nézni az embereket családokat és kicsit boldognak érezni magad amikor mások gyereke fagyiért visít, mert az előzőt leejtette anyuka ideges apuka feje vörösödik te pedig nyugodtan, mosollyal az arcodon belekortyolsz a hűs limonádédba és örülsz, hogy ez most nem veled történik. J
Tippek hogy mit csinálj  :)
-semmit
-olvass
-fuss
-meditàlj
-halgasd a csendet
-sétàlj
-halgass zenét
-pihenj
-rajzolj
-fess

-ússz

-napozz
Érezd jól magad, álmodozz, találd meg önmagad!
Szakadj ki a mókuskerékből  :)

Szólj hozzá

gondolat fejlődés Önismeret sikereselet